Aktualności

Szczupła sylwetka na lata #2

2⃣ nawyk: Zadbaj o zdrowe tłuszcze w swojej diecie!
✅ Są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, więc nie musisz ich unikać 😉 Nawet jeśli chcesz się odchudzać! Odpowiadają za przyswajanie witamin, kondycję naszej skóry, włosów i paznokci, pracę układu krążenia oraz układu nerwowego, a ponadto są budulcem błon komórkowych.
❎ Jeżeli zbyt drastycznie ograniczysz ich ilość, możesz być zmęczona i nerwowa. Wiele Pań skarży się również na zaburzenia cyklu miesiączkowego i wypadające włosy. W przypadku mężczyzn dieta o niskiej zawartości tłuszczu może doprowadzić do obniżenia poziomu testosteronu.
Dlatego wybieraj mądrze! W pierwszej kolejności sięgaj po:
orzechy (włoskie, migdały) i nasiona (słonecznika) 🥜 tłuste ryby (makrela, łosoś) 🐟oleje (lniany, rzepakowy) i oliwę z oliwek 🫒 czy awokado 🥑 które są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych.
Rzadziej wybieraj produkty bogate w nasycone kwasy tłuszczowe, takie jak masło 🧈 olej kokosowy 🥥 ser 🧀 śmietanę czy czerwone mięso 🥩
A sporadycznie? Od czasu do czasu? W niemal każdej diecie znajdzie się miejsce na burgera, chipsy czy słodki tort z czekoladą 😋
Mówiliśmy o tym, że za przyrost bądź redukcję masy ciała odpowiada ilość spożywanych kalorii. Nie tyjemy i nie chudniemy od konkretnych produktów, jednak warto zwracać uwagę na to, co ląduje na naszych talerzach 🤗 Jakość ma znaczenie 👉 wpływa na nasze zdrowie, uczucie sytości i dobre samopoczucie.
Może być zdjęciem przedstawiającym tekst „#2 ZADBAJ o ZDROWE TEUSZCZE w DIECIE WYBIERAJ NIENASYCONE KWASY TŁUSZCZOWE GyAit”
0 Comments

Leave a Comment

Your email address will not be published.